10.06.2008

gender success

Hallå, Julia var ju här och vilket celebert besök var inte det. Allt började på torsdag kväll. Pajen som jag så kärleksfullt bakade och som återkom under hela helgen blev en succé. Jag vill hävda att det var så iallafall. När sedan det var dax för att sova så uteblev succén med nya bäddsoffan. Men jag ska nog hitta en någon som kan utnyttja dess "fulla" längd - en dvärg kanske?

Sen kom fredagen, då det blev Pitepalt. Som smakade röv. ojoj. vår fantastiska rätt, helt förstörd. Nåja, problemet är att det innefattas i begreppet "För studenter, av studenter". Kvalitén är sviktande. Kvällen bjöd på bubbel och vit vin, som med största säkerhet gjorde nytta. När jag hör kommentaren "oj, den där tjejen var full" håller jag hårdare i ledstången till trappan och drar till baren. Total succé. Julia håller fast vid att hon är "könsblind" för kvällen, det ger utslag och jag vill varmt rekommendera att vara könsblind oftare. Det ger verkligen resultat.
Vilken kväll!

Lördagen blev det "Lördagsfika" Här håller "För studenter, av studenter" måttet och vi äter tills vi inte har något att säga, utan det blir att hyra film och köpa tårt ingredienser Per fyllde ju nämligen år! Det är vid detta tillfälle som "Feast of love" uttrycket myntas och vi får oss ett gott skratt åt en värdelös film, med ett fantastiskt namn. Tårtan bakas och vinet korkas upp, det blir kalas och sedan V-dala för klubben Velvet. Joel Alme spelar och han imponerar.
Hela v-dala imponerar och när vi knatar hemåt känns det underbart. Vi har gjort succé och inget har lämnats åt slumpen.

Nu är det så att jag tror att Julia borde flytta hit, hit till mig. Till staden som helt "könsblindt" kan bjuda på en "Feast of love".

Kärlek och succé. Vilken helg! En måndag har aldrig känts så lätt. Nu kör vi!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Könsblind?är det ungefär samma som att bejaka sin lantenta homosexualitet??;)

Saknar dig gumman, du borde vara här i all jävla Drama med mig!!

Puss puss

//J

Anonym sa...

Jag borde alltid vara där du är. Det blir bättre så./ Julia, helt förblindad av kön