11.27.2009

so much for staying alive

Känner du till människorna som vandrar omkring på stan och försöker ge dig dåligt samvete. Prata med dig som du vore ett efterbliven, långsamt formar de orden över sina läppar om hur du borde tänka på vad som händer i världen. På vilket sätt just du kan göra skillnad genom att stöda deras anledning att gå omkring, frysa och hitta någon att störa. Här är ett urval av frågor/påståenden som du kan få en okänd person i lovikkavantar att ställa dig utan att du vill. 1) Tänker du på barnen i tredje världen? 2) det är snart jul, 3)klimatet förändras, 4)hur kan du titta dig i spegeln? 5) Tänk på barnen i morgon istället då! Så här ställer jag mig till dessa;

1) Jag tänker på barnen. De stackars barnen. Barnen. Jag skickar en fruktkorg varje påsk.
2) Jag vet att det är jul snart, har uppmärksammat det. Spelar det någon roll. Det är förmodligen midsommar på midsommar med.
3) Klimatet är skit. Återvinn.
4) Den hänger i mitt badrum och varje gång jag måste på toa så syns jag i den. Så det är inga problem.
5) Barnen. Jag tänker på barnen. Jaja. Jag räddar barnen då. Fisken också. Isbjörnen. Regnskogen, avverkning ja. Var det inte något om tjocka människor med? Tigern, Grisarna? ok. Smälter isen? oj. Gorillorna är få, ahh. Ska jag byta telefonabonnemang med? kör. Var ska jag skiva på?

Inga kommentarer: