11.09.2009

for favorable words for me

Ordet för har inte haft någon viss innebörd för mig. Men idag bestämde jag mig för att läsa in mig på ordet. Det är ett bra ord. Det kan användas för att ange ett läge, hur saker förhåller sig till varandra. Det anger tidpunkten nuförtiden. Man kan använda det när man förköper sig. Det går bra att till användas till någons fördel. Det kan nyttjas för att tacka för hjälpen. Men jag tänker även på hur fördelaktig ordet är för förverkningen av förarbetet för att få som man vill. För det är ju ändå så att förövrigt är något förmånligt. Försäger man sig kan man ju alltid försöka hitta fördomar som gör att den andra personen verka fördummad, eller försöka förkovra den. Fördrar man en förslöad version kan man ju fördjupa sig i något förbättrande.

Inga kommentarer: