9.12.2008

lovely junk

Jag har druckit körsbärsvin och blivit insiksfull. ha. Bör tillägga att jag spelat en del tv-spel med. Men det är det först nämnda som fick mig att inse att mycket vi gör är på låtsas.
Man säger "tack så mycket" till tanten i kön när hon surt plockat upp din 50 öring du tappat, när hon två minuter tidigare trängde sig före. Man säger "det är lugnt" när någon slumpvis sprungit in och i förbifarten säger "ugh", lämnar en där med ett blåmärke. Man säger "Det går bra,Tack" fast det egentligen inte går bra att bära 4 varma kaffekoppar. Man gör mycket på låtsas. Man låtsas att man är intresserad av tjejen som sitter och pratar om hur det var att växa upp utanför Växjö. Man lyssnar intressant på två killar som tycker att det är häftigt att träna varje dag och äta proteinpulver som att det vore mat. Man låtsas ha hört och lyssna på Winnerbäck bara för att personen är född efter 1985. När fan blev det intressant att lyssna på någon som tycker att det är äckligt att röka och sedan tillägger att det är farligt, när man träffas i rökrutan och man håller i en cigarett? Hur blev det så att man säger att "Visst" när man egentligen undrar hur det skulle vara att skrika personen döv efter att denna sagt att "Jag är en allätare när det gäller musik" Jaja, det är bara att fortsätta att låtsas. Det kallas tydlig vett, förnuft, sans, förstånd, ja kalla det vad ni vill. Jag efterlyser lite avsaknad av detta. Gör som ni vill. Jag låtsas att jag tycker att det är "Ok".

Inga kommentarer: