9.20.2008

difficult to be happy

Changing of the Seasons med Ane Brun får bli dagens låt. Jag saknar Piteå och det som är kvar i den. Det är ju förjävligt surt. Uppsala är ju toppen. Var ute och dansade till värdelös housemusik i torsdag. Gick på staden i fredags och svängde förbi Apoteket för lite obligatoriska huvudvärkstabletter och tjejen före mig köpte dagen-efter-piller och ett pack kondomer. Jag gillar kombinationen och lämnade stället lycklig och hade euforiska tankar om hur det inte kan bli bättre än så här. Igår hamnade vi på klubb på ÖG. (detta efter att jag haft surströmmingsskiva för 15 pers.) Mina vänner och bekanta är ju helt underbara. Surströmmingen blev en succé, vi var bara två som ätit det förut. Alla var så tappra och snapsen gjorde stämning oslagbar.
Ikväll är det velvet på V-dala och där spelar The Embassy, inte för att jag lyssnat nått på dem, förutom en snabbis på myspace. Det kommer nog att leverera bra ikväll.

Så blev det en tre-dagars denna vecka med. Man kan ju inte annat än älska stället. Men ändå.kuk.

Nu ska jag på promenad i skogen och sjunga Din Kärlek men Kristian Anttila högt mellan trädtopparna.

Inga kommentarer: