9.04.2008

i am just an insect


Igår fick jag ett hysteriskt samtal av en arbetskamrat jag haft i sommar. Hans får hade fastnat med benet i en klyka och han undrar vad han ska göra. Efter jag hade fått all denna information inser jag att mina kunskaper om får inte kommer att hjälpa honom märkbart mycket. Lägger fram detta och undrar om det verkligen är mig han valt för att lösa detta problem. Tydligen inser han då att han har två Nina inlagda i sin mobil, en som han jobbat med och en som vet mycket om får. Jag är alltså inte den Nina han tror att jag är. Samtalet avslutas snabbt, eftersom att får-frågan är kritisk. Jag lämnas vid andra sidan av samtalet och känner mig uppriven och tagen. Hade jag kunnat var till mer hjälp? Varför vet jag inte mer om får? Hur gick det egentligen med fåret?

Idag är det torsdag och jag ska jobba i puben på smålandsnation. Det kommer att bli intressant, jag är ju van att stå på andra sidan.

Fredag då; Det blir sthlm och Kristian Anttiladebaser. Kommer att bli mycket angenämt!

Dagens låt: Åtminstonde Musik men Kristian Anttila. Shit, vad denna låt är talade för -denna sommar, -en känsla, -ungefär som det är, var och blev.

Inga kommentarer: