2.15.2011

23:59

Jag har livlig fantasi. Är egentligen inte ett problem. Det gör att jag verkligen kan använda min hjärna till drogfria verklighetsflykter. Samma gäller mina drömmar (alltså när jag sover, inte menat som nått litterärt nonsens), detta gäller dock inte mina mardrömmar - De kan få vad som helst att verka verkligt och som man förstår på namnet så är de inte trevliga saker.
Men det egentliga problemet med min livliga fantasi är att jag tillskriver människor egenskaper, ursäkter och förmildrande personlighetsdrag. Och detta gott folk har aldrig varit till någon fördel. Illusionen av en person kan verkligen ställa till det för mitt sinnessvaga inre och jag går med säkerthet mot en lättare personlig förlust. Det är ju det som är problemet med illusioner - De verkar sakna förankring i verkligheten.

1 kommentar:

Rachelle sa...

Jag visste inte att du bloggade Nina, vilken härlig blogg! Intressant att följa dina tankar och funderingar :)
Kram!