9.14.2009

music memories to die for

Jag har suttit själv största delen av kvällen, vet inte om det är bra eller dåligt. Borde man ha en hobby kanske. Kom och tänka på massa personer som passerat genom mitt liv. Gjorde en ordentlig vända i mina musikminnen. Spårade mig genom dessa från förra sommaren till idag. Förra sommaren var det mycket Stone Roses, Charlatans och en jävla massa annan britpop, Ane Brun spelades ofta. Kristian Anttila gjorde mig lycklig. Sen kom hösten, Doves, The Flaming Lips och Slowdive hördes medan löven föll. Vintern kom, Glasvegas fick göra sitt. Veronica Maggio spelningen gav mig en underbar överraskning. Våren blir svår. Våren var svår. Charlatans kommer tillbaka, tillsammans med med en massa andra goda delar från musikarkivet. Hello Saferide gav mig en låt att nynna på. The Magnetic Fields gav mig gåshud, tillsammans med Yo La Tengo. Dylan höll mig hårt i handen. Denna sommar kunde inte bjuda på mycket, samtidigt som den bjöd på massor att fortsätta lyssna på. Men nu när hösten är här så dyker det upp nya minnen att ta vara på.

Inga kommentarer: